Mergi la conţinutul principal

PFA-ul si financiarele lui

Registrele contabile pe care PFA-ul tău are obligația de a le completa, sunt:

  • Registrul-jurnal de încasări și plăți - servește la înregistrarea cronologică a tuturor sumelor încasate și plătite, atât în numerar, cât și prin conturi bancare. Sumele înregistrate în acest registru se totalizează lunar.
  • Registrul-inventar - servește la înregistrarea elementelor de natura activelor și datoriilor inventariate. Termenul de păstrare a Registrului-jurnal de încasări și plăți și a Registrului-inventar este de 10 ani
  • Declaratia Unica, se depune prin intermediul serviciului "Spaţiul privat virtual" (SPV); - pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată. Programul de asistenţă este pus la dispoziţia contribuabililor gratuit de unităţile fiscale subordonate sau poate fi descărcat de pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau la telefonul contribuabilului : 031 403 91 60
  • Dacă îți dorești un credit, pregătește:  Declarația Unică și Registrul de încasări și plăți
  • Vechimea de la înființarea PFA-ului tău, solicitată standard  de bănci este de 24 luni
  • La unele bănci, se poate solicita derogare de la vechimea de 24 de luni, la altele nu
  • Modul de calcul, al veniturilor din PFA este diferit de la bancă, la bancă: unele  fac media venitului pe 24 luni, altele pe 12 luni (dar cer 24 luni de la înființare), unele iau în calcul 60% din veniturile PFA-ului tău altele 80%

În 5 mai 2022 s-a aprobat Legea 125/2022, care precizează că perioada în care o persoană fizică autorizată (PFA) desfășoara activități economice, constituie vechime în specialitate, echivalentul vechimii în muncă a unui salariat.

 Găsești model de registre , în categoria ” Resurse gratuite”

Vrem sa tinem legatura. Primesti notificari cu oferte personalizate, mereu in avantajul tau!